måndag 8 juni 2009

Kryddor, dofter och god mat!

Här igen!
Idag var jag och åt lunch med en gamal kompis. Hennes förslag faktiskt.
På Safflors skafferi.
http://www.sahflorsskafferi.se/ om ni vill titta in.
Det bästa stället i Gävle, och det är alltid hur mycket folk som helst.

Jag fick ett presentkort där på min namnsdag, det är en liten söt butik vid sidan av, med massor av oljor kryddor, goda ostar, vinäger, ja sådant där smått och gott.

Så jag köpte två små kryddburkar och en daddelvinäger som är super god på sallader.
Sen fick en söt lite olivburk ta plats på bilden, den också.


Måste bara visa er en jätte söt burk som jag har haft hemma ett tag, men den har inte kommit till använding, den är ca 9 cm hög, någon som har nått tips på vad man kan ha i den förutom te?


Love Sofia ♥

6 kommentarer:

  1. Hello =)
    Hur har du det?
    Burkarna är jättesöta!!! Är på jakt efter sådana att ha flinsalt i =)
    Ledsen att jag inte varit och hälsat på på ett tag, men nu är jag tillbaka =)
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Jag har en liknande burk den har jag maränger i.
    Det blir fint med fluffigt vitt. Det ser smarrigt ut också...
    Ha det bra
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hihi vilken söt burk. Gott att köpa lite andra vinägrar och så som inte finns i vanliga butiker.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    tack för dina fina ord på min blogg.
    Å va trevligt att du gillade min butik.
    Själv stortrivs jag här och har svårt att
    slita mig härifrån ibland.
    Ha det bäst.
    Välkommen in i butiken igen (säg gärna vem du är då, det är så kul att veta vem som är vem.Har lite taskigt minne på ansikten......)

    Kram-Kram
    Anna-Lena/Madame Nyberg

    SvaraRadera
  5. Heeeej =)!!!
    Här är det kaos som vanligt, när jag väl är ledig vill jag hinna med så mycket som möjligt. Helst på så kort tid som det bara går. Men det straffar sig genom att ge mig ont i magen och en gnutta prestationsångest men men..

    Men skoj att höra att det är bra med dig =)
    Återigen, läckra burkar =)
    Hur känns det med bloggandet nu?
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!
    Nu är skolavslutningen fixad o J har åkt iväg för helgen för att fiska. Huset är fullt av små tjejer som öser runt överlyckliga över sommarlovet! Lagom till idag kom sol o värme. Lyckat!! Imorrn blir det Joypeak-festivalen för mej, min syster o tjejerna. Loppis, massa hoppborgar, ridning, hårflätning, ansiktsmålning, band som spelar, klätterväggar o massa annat. Allt är gratis!!! Till o med popcornen! Jaa, inte loppisen förstås. Det brukar vara hur kul som helst, särskilt för dom små, men om dom har kul har jag kul!
    O nu har vi bokat semestern! Lidköping, Göteborg o Halmstad, vi blir borta 3 veckor drygt. Ska bli såå kul!
    Hoppas allt är bra med er!
    Kram Cilla

    SvaraRadera